Katalog des LEIBNIZ-ZENTRUMS ALLGEMEINE SPRACHWISSENSCHAFT
Anmeldung nur für ZAS-Mitarbeiter    Lesernummer: Passwort: ANMELDEN  |  Hilfe   
Suche
Suche+
Details

Geben Sie hier Ihre Suchbegriffe ein:

nur Neuerwerbungen


Es werden die Sätze gefunden, die alle oben eingegebenen Begriffe enthalten.

Artikel und einzelne Zeichen werden bei der Suche nicht berücksichtigt.

Mit einem am Ende des Suchwortes gesetzten ? werden alle Begriffe berücksichtigt, die mit den eingegebenen Buchstaben beginnen.


Suche mit logischen Verknüpfungen
Suchfelder: Suchbegriffe: Trunkieren  
 
 
 
 
 
Zusätzlich auf Erscheinungsjahr einschränken  
 
Sortierung:


Ergebnisliste

Nr.   Art Pers./Inst. Titel/Inhalt Jahr Signatur
merken - Eintrag in Merkliste übernehmen    merken - Eintrag ist in Merkliste
Treffer Eintrag

Details

Satz 1 von 1 - Kartenanzeige

Signatur : Per 241-063

Three streams of generative language acquisition research : Selected papers from the 7th Meeting of Generative Approaches to Language Acquisition - North America, University of Illinois at Urbana-Champaign / edited by Tania Ionin, Matthew Rispoli. - Amsterdam [u.a.]: Benjamins, 2019. - VI, 358 S. : Ill., farb. graph. Darst.
Kongress: Conference on Generative Approaches to Language Acquisition North America <7, 2016, Urbana-Champaign, Illinois>.

(Language acquisition and language disorders; 63)

ISBN 978-90-272-0224-6
Sach-Schlagworte: Spracherwerb; Zweitspracherwerb; Sprachvariation; Language acquisition; Second language acquisition; Input variation, cross-dialectal

Hierin enthalten:
Ionin, Tania: Three streams of generative language acquisition research: Introduction
Barrière, Isabelle: The comprehension of 3rd person singular -s by NYC English-speaking preschoolers
Miller, Karen: Children’s acquisition of sociolinguistic variation
Oetting, Janna B.: Variability within varieties of English: Profiles of typicality and impairment
Villiers, Jill de: Parsing, pragmatics, and representation: Children’s comprehension of two-clause questions
Gao, Na: The interpretation of disjunction in VP ellipsis in Mandarin Chinese
Huan, Haiquan: When OR is conjunctive in child Mandarin
Isobe, Miwa: The acquisition of V-V compounds in Japanese
Ka-yan Lei, Margaret: Differentiating universal quantification from completive aspect in child Cantonese
Mateu, Victoria: On the learnability of implicit arguments
Weicker, Merle: Red train, big train, broken train: Semantic aspects of adjectives in child language
Chen, Chung-yu: The acquisition of Mandarin reflexives by heritage speakers and second language learners
Choi, Sea Hee: Interpretation of count and mass NPs by L2-learners from generalized classifier L1s
Darriba, Patricia Gonzalez: Acquisition of word order in L2 Spanish: The case of the auxiliary ’haber’ in conjunction with manner adverbs
Koulidobrova, Elena: Argument omission in SignL2 acquisition by deaf learners: Back to the inhibition
Slabakova, Roumyana: The Bottleneck Hypothesis updated


  Art Nr. Signatur Standort Status bis
  Buch 1100035610 Per 241-063 entleihbar

Format:  Text  MAB   MARC   
Nr.   Art Pers./Inst. Titel/Inhalt Jahr Signatur
 
 
löschen    -   Eintrag aus Merkliste löschen